Wednesday, October 5, 2011

1. nädal

1. Õppedisaini loomine
Tegelikult toimub veel praegu aktiivne materjalide otsimine ja katsetamine. Läksime Siretiga ka ühele Tartu Ülikooli videokursusele, et natuke targemaks saada. Seal saab paraku aga eelkõige tehnilist nõu ja metoodika tuleb meil ise üle vaadata.
Mis on valmis:
2. Nõustamine: e-maili teel nõustamine
Otsustasin igal nädalal tuua näite ühest nõustamisest.
Eile surfasin ringi erinevate haridustehnoloogide blogides üle maailma ja huvitaval kombel jäid silma matemaatikaga seotud asjad. Kasutasin kohe kirja teel nõustamise võtet, mis tähendab seda, et saatsin ligid GAGi matemaatikaõpetajatele edasi:

Vaatasin, mida välismaal haridustehnoloogid pakuvad ja silma jäid mõned keskkonnad, mis võiks teid huvitada:
1. Geogebratube http://www.geogebratube.org/
2. http://www.tenmarks.com/ USA matemaatikaõpetajatele loodud keskkond. Nagu umbes meie Miksike. Saab luua õpilaste kontod ja harjutada erinevaid asju. Proovisin. Põhikoolile saab kindlasti inglise keel takistuseks, aga gümnaasiumiga võib äkki proovida. Kes on lähemalt huvitatud, võin näidata.
3. http://mathandmultimedia.com/ Matemaatika blogi. Tõeline aardelaegas. Artikleid igasugustel teemadel.
4. http://www.youtube.com/education Youtube õpetajatele
5. https://www.desmos.com/ Keskkond matemaatika õppematerjalide loomiseks
6. http://thinkingblocks.com/index.html Põhikooli algusesse sobiv keskkond mudelite tegemiseks. Hea kasutada projektoriga mingi asja selgitamisel (näiteks harili
kud murrud)

Minu jaoks on sellise nõustamise puhul natuke küsitav, et kas õpetajad kiirel ajal suudavad enda jaoks sealt midagi avastada. Samas on olnud alati paar õpetajat, kes sellisel viisil abi saavad ja pärast tänavad. Eile saatsin lingid ja täna vaatasime juba ühe matemaatikaõpetajaga neid lähemalt. Õpetajal tekkis kohe idee jagada teemad õpetajate vahel ära ja siis kokku saada ja arutada, kes mida leidsi ja kuidas seda saaks rakendada.

3. Taristu analüüs
GAGi analüüs on mul juba aastaid tagasi tehtud.
Seetõttu planeeriks selle punkti all hoopis uurida ja analüüsida gümnasistide IKT kasutamist oskust viies läbi tasemetestid. Tasemetesti koostades kogusin alguses infot selle kohta, kuidas varem on analoogseid teste läbi viidud. Selgus, et enamasti on tehtud paberi peal teste, aga minu meelest ei näita see mingeid oskusi, kui teha linnukesi valikvastuste taha. Seetõttu otsustasin luua praktilised testid: MS Word, MS Excel, MS PowerPoint ja kirja kirjutamine. Sisust aga täpsemalt juba järgmisel nädalal.

5 comments:

  1. Ingrid, oled väga intensiivselt asja ette võtnud esimesel nädalal. Väga hea. Eriti meeldib mulle sinu süsteemne lähenemine nõustamisele. Proovides erinevaid metoodikaid nõustamise puhul on väärt mõte.

    Kairit

    ReplyDelete
  2. Võibolla on tiitrid natuke halva fondiga ja liiga madalal (mõtlen neid valgeid video alaosas). Näidatud võtted on nö. klassikalised ja kohati habemega. Kes ütles, et kaamera ei tohi kõikuda ja inimene ei tohi olla poole hehaga kaadrist väljas - kui seda õigel kohal ja õigetel tingimustega kasutada, siis võib see päris lahe tulla. Mõelge, kui Blairi nõiafilm oleks ainult statiivilt filmitud :)

    ReplyDelete
  3. Aga kas sellega pole nii, et reegleid võib rikkuda see, kes reegleid tunneb:)

    ReplyDelete
  4. Ingrid, sa oled töine nagu alati. Siiski on mul sulle siin ka paar küsimust. Miks sa valisid IKT uuringu sihtrühmaks ainult gümnaasiumi. Kas oled enda koolis ka uurinud, millised on algklasside IKT oskused? Oleks ka huvitav teada saada, mida sa testis küsid ja kui pikk see on, aga arvatavasti räägid sellest järgmisel nädalal.
    Õppefilmi kohta- väga hea kasutada just algajatega, nendega kes pole kokku puutunud video tegemisega, sest sellised vead kipuvad ikka korduma.

    ReplyDelete
  5. Meerile vastuseks. II kooliastme lubas uurimiseks ette võtta Kristi Rahn. I kooliastet on vast vara veel uurida.

    ReplyDelete