Sunday, November 20, 2011

7. nädal

1. Õppedisaini loomine
Kursus "Video Koolielus" on oma hoo sisse käinud ja tegemist on nii koolitajatel kui ka koolitatavatel. Koolitajatena vaatame juba järgmisesse nädalasse ja sel nädalal kirjutasin ma ümber oma sisseloetud esitlused autoriõigustest http://www.scribd.com/doc/73199988/Autorioigused-ja-Creative-Commons-litsentsid. Otsustasime seekord teha ka autoriõiguste kohta testi ja testi puhul on kirjalikust materjalist parem vastused otsida. Võite testi katsetada https://challenge.zoho.com/welcomeToTest.do?aId=39185000000018091&subDomain=koolieluekursus
Rääkides aga teisest nädalast. Minu mure oli, et tekib probleem failide konverteerimisega, sest Movie Maker on selle koha pealt pirtsakas. Nii juhtuski, aga enne kui meie aitama jõudsime, olid kursuslased juba ise lahendusi soovitanud. Millist tagasisidet aga anti?
1. Mis oli kõige kasulikum?
Kasulikuks peeti võtteplaane ja toimetamist Movie Makeriga.
2. Mis võiks koolitusest välja jääda?
Välja jätta ei taha keegi midagi. Samas tunnistatakse, et tööd on päris palju, kuid filmindus ongi ajamahukas tegevus.
3. Mida ma koolituses muudaksin?
Muuta ei taha keegi midagi. Saime kiita, et vihjame juba ette, mis tööd ootamas on. Siis saavad inimesed oma aega paremini planeerida.
4. Kui palju aega kulus ülesannete lahendamiseks?
Aega kulus väga erinevalt 1,5-4 tundi.

2. Nõustamine: näidistunnid/materjalid
Nõustada võib ka andes näidistunde või valmistades ette materjale. Kui 5 aastat tagasi GAGi tööle tulin, siis andsin algklassiõpetajatele võimaluse, et annan nende eest arvutiklassis tunni. Nemad võisid pealt vaadata ja mõelda, kuidas edasi minna. Tänaseni tuleb ette, et keerulisemaid asju selgitan õpilastele mina. Sel nädalal aitasin muusikaõpetajaid valmistades ise ette ühe tunni. Läbiv teema on GAGi ajalugu. Muuseumi juhataja käis minu juures nõustamisel ning tema käest sain ühe vana laulu. Sellest sündiski tunnimaterjal http://eheluba.havike.eenet.ee/gagmuusika/?p=73.

3. Taristu analüüs
Üritan iga päev leida mõne tunni, et andmeid sisestada. Ankeetide tulemused on sisestatud ning jõudsin ka 10. klasside kirjad ära hinnata. Silma hakkas see, et kirju ei osata lõpetada. Ei mingit "tervitades" või nime kirja all.

2 comments:

  1. Videokursuse arengut vaadates on mul tõesti kahju, et ei otsustanud seekord ka ise osaleda. Positiivselt üllatas mind Zoho küsitluse võimalused- saab toredasti pilte lisada. Üks pisike vahemärkus autoriõiguste dokumendi kohta- kratt on sõnast õigus mitmes kohas g tähe ära söönud.
    On tore, et õpetajad konsulteerivad sinuga arvutiklassi tundide osas. Siit saavad nad julgust edasi areneda.

    ReplyDelete
  2. Olen täiesti nõus Meeriga, see oleks teistele hea lugemine. Kirjutasin ka Kristile just, et teie analüüsi tulemusi ootan kannatamatult juba, et kummutada müüt tänapäeva üliarenenud IKT-pädevustest õpilaste puhul.

    Kairit

    ReplyDelete