Thursday, November 3, 2011

5. nädal

1. Õppedisaini loomine
Sai valmis video koolituse jaoks.

2. Nõustamine: individuaalkonsultatsioon Individuaalkonsultatsioon meeldib õpetajatele tavaliselt kõige rohkem, sest siis tegelen ma ainult temaga ja lähtun tema tempost ja võimetest. Samas on see üks aeganõudvamaid asju ja võib juhtuda, et üks tööpäev koosnebki ainult individuaalkonsultatsioonidest. Et asi üle pea ei kasvaks, tasub kindlasti leppida õpetajatega kokku konsultatsiooniaeg. Kui õpetaja tuleb nõu küsima minu jaoks kiirel hetkel, siis ütlen ausalt, et praegu ma aidata ei saa, aga ma olen valmis leppima kokku talle ja mulle sobivat aega. Individuaalkonsultatsioonil on ka suured plussid. Nimelt tuleb õpetaja ise kohale ja tahab asju selgeks saada. Mõned näited individuaalkonsultatsioonidest.
  • Eile tuli minu juurde algklassiõpetaja, kes tahtis saada ideid arvutiklassis tundide andmiseks. Arutasime läbi, mida ta tegi eelmisel veerandil ja seejärel näitasin ja pakkusin talle lahendusi selleks veerandiks lähtudes tema õppekavast. Näiteks õpivad nad loodusõpetuses kaarti ja selle jaoks on sobiv http://www.scribblemaps.com/. Otsustasime õppida ka natuke põhjalikumalt MS Wordi ning luua üks jutukogu. Et harjutada kiiremat trükkimist, sobib programm http://www.bbc.co.uk/schools/typing/.
  • Täna valmistasime muusikaõpetajaga koostöös ette homse näidistunni muusikaõpetajatele http://eheluba.havike.eenet.ee/gagmuusika/?p=67. Programmid on juba varem selgeks õpitud. Seekord keskendusime wordpressile. Kuidas teha linke ja määrata kategooriaid.

3. Taristu analüüs
Sel nädalal kohandasin hindamismudeli hindamiseks sobivaks ja uurisin, kuidas MS Excel'ist andmeid SPSS'i saada. Hindamismudeli puhul saab iga ülesandebloki eest 10 punkti. Päris rahul ma sellega ei ole, sest näites MS Word'i ülesanne oli natuke mahukam ja mõne puntki kättesaamiseks tuleb kahte asja teha (näiteks: font Times New Roman, suurus 14 pt). Samas on võrdlemise jaoks hea, kui iga ülesanne annab ühepalju punkte. Mõtlesin ka läbi küsimused, millele analüüs peaks vastama:
  • Kas 12. klassidel on parem tulemus kui 10. klassidel?
  • Kes saavad paremini hakkama, poisid või tüdrukud?
  • Milline ülesanne oli kõige raskem/kergem?
  • Kas paralleelide vahel on erinevused?
  • Kuidas mõjutab tulemust see, et varem on või ei ole olnud arvutiõptuse tunde?
  • ...

3 comments:

  1. kas ma sain õigesti aru, et muusikaõpetajaga keskendute wordpressile..?

    Mis puudutab IKT testi ja küsimusi, millele soovid vastuseid leida, siis ma veel mõtlesin, et lisaks kõige raskemale ülesandele oleks huvitav teada ka, millise vahendi blokk oli teistest lihtsam või raskem. Ehk võib eeldada, et e-kirja kirjutamine peaks kergem olema kui excelis valemid, aga kas see ka nii on? Kas nad on muidu õppinud varem selliseid tegevusi ka arvutitundide vms raames? Kas nad peavad esitama koduseid töid teksidokumentide või slaididena? Võiks eeldada, et ka see mõjutab tulemust, kui referaate tuleb pidevalt teha Wordi abil, aga slaide mitte kunagi, samas ei tea, kas sellel eeldusel ka alust on. Nii jäin mõtlema.

    Kairit

    ReplyDelete
  2. Viimasel ajal tundub mulle, et nii nagu tavakiri, on ka e-kiri kadumas õpilaste kasutusest. Igatahes minu enda kogemusest- listikiri ei jõudnud paljudeni, Facebooki teade aga küll. Ilmselt ei oska ka paljud e-kirja vormistada. Kuidas sulle tundub, Ingrid?

    ReplyDelete
  3. Muusikaõpetusest kirjutasin uues postituses põhjalikumalt.

    E-kiri on tõesti kaduv kunst. Loeme selle siis ajalootunni valdkonda:)

    ReplyDelete