Thursday, October 20, 2011

3. nädal

1. Õppedisaini loomine
Saime lõpuks Siretiga maha istuda ja kava lõplikult üle vaadata ning vaielda. Jagasime ära ka selle, kes mida tegema peab. Panen selle kava ka siia üles, et olek näha, kuidas meie areng toimub.

1. nädal
* videokeskkonnad veebis (ülevaade - youtube, vimeo, toru, koolielu multimeediaserver) Siret
Ülesanne - vaatavad esitluse, valivad ühe kollektsioneerimise keskkonna ja loovad oma kollektsiooni (kumbki 2 keskkonda, juhend) Loob vähemalt 5 videost kollektsiooni, videod eri keskkondadest
* video loomiseks vajalik riistvara - Ingrid
Ülesanne - kirjeldab oma olemasolevat riistvara - statiiv, aparaat,
* videode formaadid - esitlus Ingrid
2. nädal
* Planeerimine
o plaanid, Siret - test ka
o valgus
* stsenaarium, storyboard (keskkonnad - Allalaaditav, leian ühe)
* Movimaker tutvustus - 1min stseen (meeleoluklipp) ilma lõikamata, üles laadida . Tiitelslaid ja lõpuslaid (XP -olemas, üle vaadata; WIN7 teha)
Eelinfo õppijale, et 5 nädalal tuleb töö õpilastega
3. nädal
* Filmimise reeglid - Ingrid video olemas. Otsida veel mõned videod youtubest eri reeglite kohta Tagasiside?Meelespea õpilastele, - tekstiline
* Autoriõigused (heli, pildid videolõigud) - ( esitlus olemas)Test ühiskonto, küsimused koos
* Katsetada keskkondi - juhendid Wevideo,+1, Magisto, ülevaade nagu mp3) +1
4. nädal
* Movie Maker - uus film stsenaariumi järgi, erinevad plaanid jne, kokku lõigata ja litsentsi lisada ja avaldada mõnes keskkonnas
o idee
o stsenaarium
o avaldab
5. nädal
* Tööleht õpilastele
* Töö õpilastega
* Analüüsida 1õppefilmi stsenaariumi, plaanide, heli jms
Vahenädal
6. nädal
* Õpilastöö avaldamine
* Kokkuvõte

2. Nõustamine: ekspertide kaasamine
Sel nädalal otsustasin rääkida sellisest nõustamisviisist, kus on kaasatud eksperte. Nimelt ei saa haridustehnoloog kõike osata. Ikka tuleb ette, et on teemasid, mida ma õpetajatele õpetada ei suuda. Hea näide on näiteks matemaatika, mida mina tõesti ei oska. Sel nädalal toimus GAGis aga Scratch'i koolitus algklassi- ja matemaatikaõpetajatele. Meil on plaan panna algkoolis ja põhikoolis õpetajad seda õpilastele õpetama. Selleks on vaja koolitusi ja materjale. Olen varem saatnud õpetajaid Tallinna Tehnikaülikooli koolitusele, aga seal on asja selgitatud liiga keeruliselt ja eeldades, et tegemist on vilunud programmeerijatega. See ei ole õpetajatele just eriti julgustav. Õnneks selguse, et meie uus infojuht on kirjutanud Scratch'i teemal lõputöö. Seega oli õpetaja olemas. Minu ülesandeks oli leida õpetajad ja sobiv aega. Samuti aitasin ka koolitust ette valmistada, sest infojuhi jaoks oli see esimene kogemus õpetajaid koolitada. Lõin selleks Moodle kursuse ning vaatasin temaga enne koolitust kõik materjalid üle. Samuti osalesin ise aktiivselt koolitusel, aitasin vajadusel koolitajat ja vajadusel õpetajaid.

3. Taristu analüüs
Nüüd on kõikide planeeritud klassidega (10.a, 10.b, 10.c, 10.d, 11.b, 12.a, 12.b, 12.c, 12.d) test tehtud. Klassid olid suured ja jooksmist oli palju. Eesmärgiks oli testida kõiki 10. ja 12. klasse. 11.b oli testklass. Kuna testi viisime läbi Moodle keskkonnas, siis oli juba see mõnele pähkel. Eriti kui varem oldi vähem arvutiga kokku puutunud. 12. klassis oli ka selliseid vingujaid õpilasi, kes ei viitsinud teha ja lihtsalt virisesid. Lubasin kasutada kõigil Internetti, et otsida vajalikku infot. Sõbra abi kasutada ei tohtinud. Mõni õpilane muidugi kasutas ka. Vaatluste põhjal võib öelda, et kõige raskem oli MS Excel ja andmesiltidest teatakse ka vähe. Üleslaetud failid on ilusti Moodle keskkonnas olemas ja ootavad hindamist. Saadetud kirjadest tegin PrintScr pildid, et mitte postkasti täiesti üle ujutada.

5 comments:

  1. Tere,

    Kas te olete kursuse disainimisel ka mõelnud pisut pedagoogilistele alustele, et millised hindamismeetodid on sobivad millistel põhjustel. Näen, et kasutate testi jms. Mõne nädala pärast, kui kursus selgem, võiks postitus juba sisaldada sellist pedagoogilist analüüsi - mida üks või teine õpitegevus ja hindamismeetod toetab.

    Muidu aga liigute väga kenasti edasi, tublid.

    Kairit

    ReplyDelete
  2. Videokursus edeneb ilusti, kirjeldust lugedes tuli tahtmine isegi osaleda:)

    Nõustamisel eksperdi kaasamine oli vahva idee, eriti kui arvestada, et see oli omamoodi tagurpidinõustamine- ühelt poolt ekspert teadmistega ja siis sinupoolne eksperdi nõustamine koolituse asjus.

    Nüüd, kui sul test õpilastega tehtud, siis millised on sinu järgmised sammud tulemuste analüüsiga? Kas järeldusi ka jagad? Kas arutled tulemusi ka aineõpetajatega, et siluda võimalikke puudujääke?

    ReplyDelete
  3. Videokursuse metoodilise ja pedagoogilise poolega tuleb tõesti tegeleda. Ei tahaks jääda ainult tehnilisi oskusi arendavaks kursuseks. Üks mõte on sisse tuua grupitöö metoodika. On teil äkki soovitusi, kust leida grupitöö kohta häid materjale?
    IKT tasemtestiga liigume ikka samm-sammult. Kannatust, Meeri:)

    ReplyDelete
  4. Olen ka ise otsinguil nii materjalide kui kogemuste poolest, et kuidas e-kursusel rühmatööd efektiivselt läbi viia. Ma pole oma seniste kogemustega rahul, mistõttu puuduvad mul ka head nõuanded. Aga kui midagi leian, siis jagan lahkelt.

    ReplyDelete
  5. Püüan kannatlikum olla, lihtsalt põnev on teada saada:)

    ReplyDelete